PMS kobiecy problem

PMS kobiecy problem

PMS to comiesięczny problem większości kobiet. Objawia się tak różnorodnie, jak różnorodne są kobiety. Najczęściej jest to podenerwowanie i nagła ochota na słodycze, kilka dni prze miesiączką. Jesteśmy te dni rozdrażnione lub płaczliwe, jest to jednak na tyle znany medycynie problem, że otrzymał nawet specjalistyczną nazwę - PMS czyli z ang. premenstrual syndrom, czyli syndrom przedmiesiączkowy.

Czym jest i jak objawia się PMS?când

Jest to problem związany ściśle z cyklem miesiączkowym. Prawdopodobnie winny jest temu brak równowagi hormonalnej pomiędzy estrogenem, a gestagenem. Objawia się huśtawką nastrojów. Czasem PMS powodować może brak minerałów i witamin (zwłaszcza witaminy B6), picie napojów kofeinowych w nadmiernej ilości, brak snu, złe odżywianie (zbyt dużo cukrów i tłuszczów w diecie) oraz niska aktywność fizyczna. Typowymi objawami towarzyszącymi tej dolegliwości są dolegliwości psychiczne:up!grade ár

- wahanie nastrojów, przygnębienie, płaczliwośćmasaza penisa

-nastroje depresyjne, podenerwowanie, a nawet agresjadubinsko ciscenje lica

-stany lękowe, napady panikigambe pesanti

-brak pewności siebie, niska samoocenaerektsioon

-brak chęci działanialing fluent

oraz dolegliwości fizyczne:

- apetyt na słodycze i słone potrawy

- bóle brzucha, wzdęcia, biegunki

-trądzik, zatrzymanie wody w nogach, brzuchu i piersiach

-obrzmienie piersi i bolesność sutków

Jak walczyć z PMS-em?

W zwalczaniu PMSu pomóc może lekarz ginekolog, najpierw bowiem należy wykluczyć ewentualne schorzenia powodujące ból. Jeśli przyczyną nie jest problem zdrowotny, warto spróbować innych naturalnych sposobów.

Czasem przyczyną PMS-u jest stres. Przed okresem należy się nam spokój. Nie wykonujmy wtedy ważnych spotkań i prac, które mogą wpłynąć na nas niekorzystnie. Staraj się natomiast sprawiać sobie jak najwięcej przyjemności. Zrelaksujmy się masażem lub sauną. Zjedzmy coś słodkiego, zwiększymy w ten sposób produkcję endorfin, które są "hormonami szczęścia". Obejrzyj dobry film, a jeśli masz płaczliwy nastrój, daj upust swoim emocjom. Dobrze się wysypiaj.

Dobrze działa też aktywność fizyczna. Uprawianie sportu przynajmniej dwa razy w tygodniu redukuje poziom stresu. Wyzwala on w nas dobrą energię i poprawia nastrój.

Najlepiej wybrać taką dyscyplinę sportu, by jej uprawianie sprawiało nam przyjemność. Może to być joga, taniec lub jazda na rowerze.

Ważne jest, by przed okresem dobrze się odżywiać. Najlepiej produkty mające mało tłuszczu. A samo menu podzielić nie jak do tej pory na 3 główne, ale na 4-6 posiłki. Zapewni to stały poziom cukru we krwi, niwelując huśtawkę nastrojów.

Jeśli cierpimy na stany lękowe, unikajmy napojów zawierających kofeinę. Przy wzdęciach unikajmy pomidorów, cebuli, czosnku i słodzonych napojów gazowanych. Warto w tym czasie pić dużo płynów( zarówno wody jak i herbat owocowych).

Jedzmy też produkty bogate w witaminę B, działa ona przeciwdepresyjnie, a znaleźć ją możemy w pełnoziarnistych produktach zbożowych, kaszach, nasionach strączkowych, a także w wieprzowinie.